lördag 11 juli 2015

Tema nr. 15



96 / 365

Jag blev så besviken ...

I torsdags förmiddag pyntade parkförvaltningen rondellen vid västra infarten till stan.
De runda spaljeérna  kläddes med tyg av tyll
 som såg ut som skira sommarklänningar som fladdrade i vinden.
Det var så vackert och färggrannt och väckte nog alla trafikanters uppmärksamhet.
Kul initiativ tyckte jag.
Jag bestämde mig för att plåta denna tjusiga installation och använda som tema i fotoutmaningen!
Sååå... uppe med tuppen i morse och kommer fram till rondellen och...
allt är bara borta,  
 FÖRSTÖRT.
 Tyllen ligger spridd i hela rondellen och på refugerna runt omkring och några spaljeér är välta.
Det ser för jä---gt ut!
Någon eller några har under natten roat sig med att förstöra hela härligheten.
Varför?
Har ens dom som gjort det, något vettigt svar på det?!!

Arg, ledsen, men mest besviken blev jag...
  tema till fotoutmaningen blev det ju trots allt,
 men inte det temat jag från början tänkt använda mig av.


2 kommentarer:

  1. Fy, så tråkigt när folk förstör, så meningslöst! :(

    SvaraRadera
  2. Trist med förstörelse :( Det blev trots allt en fin bild, jag såg först inte att det var förstört.

    SvaraRadera